Satu teleoperaattorista sukupuolenvaihtoleikkauksessa.
Tarina alkaa niinkuin sadun pitääkin:
Olipa kerran kauan sitten teleoperaattori Radiolinja. Se ei ollut silloin kovin suuri, mutta sen palvelut toimivat moitteettomasti. Niinpä minäkin ostin radiolinjan GSM liittymän heti kun kuuluvuus ylsi tänne Viitasaarelle ja Huopanankoskelle. Taisin olla ensimmäisiä Radiolinjan asiakkaita tällä alueella. Kaikki toimi vuosia niin kuin pitääkin. Sitten tuli brändin/sukupuolenvaitoleikkaus Radiolinjasta Elisaksi ja samaan aikaan operaattori ilmoitti vaihtavansa liittymäni ns kaksitaajuusliittymäksi ,koska yksitaajuusliittymät lopetetaan. Samassa kirjeessä kerrottiin ,ettei minun tarvitse tehdä asian suhteen mitään. No vaihto tapahtui - muuten sitä en olisi huomannutkaan mutta minulle alkoi tulla kaksi laskua: duo-liittymästä ja sitten vanhasta yksitaajuusliittymästä. Jokusen kuukauden päästä yritin jättää maksamatta sen yksitaajuusliittymän laskun ,joka oli kuulema lopetettu mutta sain pikaisesti maksukehotuksen ja ilmoituksen maksujen siirtymisestä perintään ellei niitä maksettaisi määräpäivään jne.. Yritin pari kertaa soittaa Elisan asiakaspalveluun ,mutta asia ei oiennut. Makselin vuoden päivät laskuja ja sitten sattui tulemaan Elisan edustajia paikkakunnalla silloin vielä toimineeseen ElisaShopit:iin. Menin ja selvitin ongelmaa heille - eivät uskoneet ennen kuin hain laskujen kopiot näytille. Sitten soitettiin taas asiakaspalveluun: Lupasivat lopettaa tuplalaskutuksen, mutta rahojen palautus ei alkuun tullut kuuloonkaan. Vasta kun alettiin puhua asian käsittelystä käräjäoikeudessa asia suostuttiin oikaisemaan - ilman viivästyskorkoa.
Asia olisi ollut puolestani ok - vaikka minkäänlaista pahoittelua saatikka anteeksipyyntöä ei operaattorin taholta tullutkaan. Mutta sitten tuli laajakaista.
Samoihin aikoihin kun Radiolinja meni sukupuolenvaihdosleikkaukseen ja puki hameen päälleen ja vaihtoi nimensä Elisaksi olin tilannut sieltä myös laajakaistaliittymän. Sen osan ajasta ,kun liittymä oli kunnossa homma pelasi. Mutta aina kun liittymässä tuli ongelmia (ja niitähän tuli), alkoi melkoinen sirkus ko operaattorin teknisen asiakaspalvelun/asiakaspalvelun/vastaaja-automaattien kanssa. Kun Elisan asiakaspalveluun soittaa toimimattomasta laajakaistayhteydestä ,niin iloinen automaatti kertoo, että voit tehdä ilmoituksen myös internetissä osoitteessa.... SIC ! Ennekuin operaattorin päässä sai muuta aikaan kuin taukomusiikinsoittoa ,tarvittiin yleensä aina vähintään puolenkymmentä soittoyritystä ja minimissään puoli tuntia aikaa. Sitten kun sieltä sai elävän olennon langanpäähän tarina alkoi yleensä sillä, että minulla on viallinen/vanha/yhteensopimaton tietokone, ohjelma tai modeemi ,joita en osaa käyttää, tai olen lähes idiootti. Seuraavaksi ilmoitettiin ,että jos vika on kotiverkossa tai minun laitteissani, tulee lasku. Kun tämä laskulla uhkailuvaihe (ihme kun eivät kyselleet vakuuksia tai takaajia) vihdoin saatiin ohitettua suostui ylläpito viimein tekemään tarkistuksen, että josko vika olisikin operaattorin systeemeissä. Joka ainoa kerta vika oli operaattorin laitteissaa/asetuksissa. (Täytyy ihailla sitä arroganssin määrää, mikä sinne asiakaspalveluun on saatu kerättyä.)
Viidestoista kerta oli minulle liikaa - kyllästyin sitten tähän "Ihanaan" Elisaan ja siirsin liittymät muille operaattoreille. Mutta eipä sekään toiminut kitkattomasti: Ensin matkapuhelinliittymän kohdalla homma uhkasi kaatua Elisan yksipuolisesti solmimaan määräaikaiseen sopimukseen. Pyysin kopiota tai dokumenttia tilauksesta/vast - ei löytynyt. Ja ykskaks se ei ollutkaan määräaikainen sopimus. Seuraavaksi tökki laajakaistan siirto: Elisa pätkäisi yhteydet poikki vuorokautta ennen liittymän siirtoa. Kiusa se on pienikin kiusa. M.O.T.
Mikä oli tarinan opetus ? Varo operaattoreita - ainakin jos niillä on naisen nimi !
Ja sitten lopuksi operaattori vaihtui - en kenties saanut puolta valtakuntaa ,mutta luultavasti paremman palvelun liittymän.
Senpituinen se.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti